Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Jumaat, 30 April 2010

Seruan perjuangan



Seruan perjuangan: Wahai umat Islam yang sama2 menyatakan Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah serta bersaksi bahawa nabi Muhammad itu pesuruh Allah, saya yakin anda semua sama sperti saya tidak mahu melihat Islam ini diperlekehkan oleh mana2 bangsa dari segenap penjuru dunia.Sempena hari Jumaat yang mulia ini, sekali lagi saya selaku penerbit Cahayafm menyeru kepada semua rakan2 Cahayafm agar mengambil bahagian dan sama2 mempergunakan Cahayafm ini sebagai pentas dakwah, menjadikan Cahayafm sebagai medan info dan perkongsian ilmu Islam, juga menjadikannya sebagai saluran terbuka bagi kita menyatakan kebenaran Islam. Saudara2ku seislam, saya tidak sanggup melihat pentas ini dijadikan sebagai perhiasan yang hanya menggunakan Islam sedang isinya jauh menyimpang dan melalaikan. Ayuh, umat Muhammad SAW, aktifkan diri anda seketika bersama Cahayafm dan lemparkan segala ilmu kebenaran islam di sini untuk kita kongsikan bersama dalam dunia maya. Mudah-mudahan membuka pintu2 hati mereka yang selama ini memandang Islam ssebagai satu agama buruk disebabkan sikap2 umatnya yang tidak mengamalkan ajaran Islam. Saudara2ku seislam, telah saya nyatakan sebelum ini bahawa radio ini milik kita umat Islam. Kitalah yang akan mewarnainya, mengangkat dan menjulangnya adalah kita. Saya tidak mengharapkan jumlah rakan Cahayafm sebanyak 800 lebih orang ini mengaktifkan radio Cahayafm kerana saya faham bukan semua kita memiliki laptop atau PC. Memadailah jika ada di antara kalian yang mengambil bahagian walaupun tidak lama meskipun dalam lingkungan 3 lagu sahaja. Sokongan seperti inilah yang diharapkan agar kesepaduan jiwa kita tidak dilihat renggang oleh mereka yang tidak seanutan dengan kita. Mungkinkah sambutan dingin ini disebabkan persembahannya kurang menarik minat terutamanya dalam pemilihan lagu2 dan sebagainya? Saudara2 mempunyai hak menyatakan yang terbaik demi Islam yang kita cintai. Kalian dialu2kan untuk memberi buah fikiran dalam hal ini. Jangan biar pendengar Cahayafm kekal seorang dua sahaja. 8 orang pendengar di awal kemunculan Cahayafm juga entah ke mana..Kali ini, perasaan saya sedih berbaur emosi memikirkan Islam. Islam sudah tidak diendah. Andaikata Sayidina Umar al Khattab masih hidup, pasti beliaulah yang paling berani, paling lantang malah digeruni dalam menyatakan kebenaran Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kod HTML Player Cahaya.FM