Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Jumaat, 16 April 2010

Aku Tunggu Disini.


Maafkanku Cahayafm.
Lahirmu di lantai fakir bersama pelita kampung
namun aku bangga,
kerana kau mengerti.
Saat kudukung kau di riba kalimah azan,
kausenyum padaku.

Katamu dalam senyuman,
sampaikanlah walau sepotong ayat dan ingatlah,
demi masa, manusia berada dalam kerugian kecuali mereka yang berpesan-pesan kepada kebaikan.
Di sini aku kuat,
meski aku bersendirian di alam maya .

Kutitip pesanan ini buat ikhwanku.
Bacalah dengan nama Tuhanmu.
Usah lagi berselimut dan baring
di tilam empuk kau-kau, aku-aku.
Cukuplah sejarah silam menghambat tubuh kehancuran
justeru perpaduan dilihat slogan bahasa indah.

Mari kita rempuh dengan tangan jihad
demi mengejar cahaya iman.

Aku tunggu di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kod HTML Player Cahaya.FM