Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Jumaat, 23 April 2010

Demi Masa 1


Salam jumaat pada semua ikhwan, semoga hari ini merupakan hari terbaik yang pernah kita lalui. Cahayafm dari hari ke hari belum menampakkan keberhasilan mencapai matlamat utamanya. Walaupun pelbagai usaha telah dibuat termasuk memperkenalkan Cahayafm kepada semua halaman dan kumpulan di samping orang perseorangan di kalangan pelayar2 maya ditambah dengan pos2 yang kita war-warkan agar setiap rakan Cahayfmmengambil kesempatan membuat pos berkaitan petikan2 ilmu, hadis ataupun terjemahan al-Quran, namun apa yang berlaku adalah di sebaliknya. Jika demikian, hasrat Cahayafm untuk menjadikan radio online ini sebagai medan info dan ilmu bagi dunia islam tidak akan tercapai.

Sempena hari yang mulia ini, azan dan khutbah2 Jumaat berkumandang di sana sini semata2 memberi ingatan pada muslimin dan muslimat agar menunaikan solat . Namun, lebih ramai individu Islam yang tidak melakukan kewajiban2 seperti solat 5 waktu dan seumpamanya. lebih berani, antara mereka bersenda gurau pula memberi bermacam2 alasan namun jauh di sudut hatinya menyedari tuntutan tersebut, sayangnya tewas oleh bisikan syaitan sehingga alpa sealpa-alpanya. Subuh, Zohor, Asar,Maghrib dan Isyak berlalu begitu saja tanpa berasa bersalah dan berdosa meninggalkannya.

Bangunlah para muslimin agar sama2 bertanggungjawab sebagai seorang Islam. Malu kita para ikhwan melihat surau2 dan masjid yang hampir2 kosong di beberapa tempat. Pusat2 siber pula penuh hampir setiap malam. Jika begitu, bukankah lebih baik kita semua umat Islam memberi sokongan dan mengaktifkan diri di web Cahayafm?

Selamat berjuang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kod HTML Player Cahaya.FM