Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Selasa, 13 April 2010

Assalamualaikum

Kepada warga Islam di mana juga anda berada saat ini, selamat datang ke cahayafm radio online pertama di Sabah yang menampilkan hiburan dan info terkini berkonsepkan Islam 100% serta diasas berdasarkan rasa kesedaran dan tanggungjawab sebagaimana maksud firman Allah dalam Al-quran;

"Demi masa. Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan beramal soleh, dan saling mengajak kepada kebenaran dan saling
menasihati dengan kesabaran." ( Surah 103, Surah al-‘Asr )

Atas dasar ini, beberapa orang di sebalik tabir Cahayafm , bangkit mengisi ruang pentas maya yang semakin mendapat tempat masa kini, sebagai pilihan mereka untuk mendapatkan hiburan dan info. Mudah-mudahan kelahiran cahayafm ini sedikit sebanyak dapat mengisi ruang waktu untuk anda mendapatkan info di samping menjadi saksi di hadapan Allah kelak bahawa kita punya usaha amal makruf nahi mungkar semasa hayat.

Kepada anda di luar sana, bolehlah bersama kami dalam beberapa segmen yang bakal ke udara di Cahayafm ini antaranya; Siaran langsung Khutbah Jumaat dari masjid2 dan surau2 di Sabah, Dunia Remaja Islam, Bicara Tokoh Islam, Bicara Koperat Islam, Berita dunia Islam, menyelusuri sejarah silam Islam, dunia mualaf, bersama JHEAINS, ABIM, USIA dan JAKIM. Anda yang ingin menyumbang idea dan memberi cadangan terhadap segmen, bolehlah meninggalkan cadangan2 anda di FB cahayafm untuk diambil tindakan selanjutnya.

Selain itu, Cahayafm turut mempelawa mana2 individu berumur 18 tahun ke atas yang berminat menjadi penyampai atau Deejay Cahayafm secara sukarela. Makluman untuk perkara ini akan kami infokan dari masa ke masa di FB Cahayafm.
Akhir sekali, kami mengharapkan sokongan padu dari semua lapisan masyarakat baik para pemimpin politik, badan2 NGO dan orang perseorangan.

Sekian,
Terima Kasih.
Pentadbir Cahayafm.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kod HTML Player Cahaya.FM