Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Khamis, 27 Mei 2010

Ceritaku Ceritamu.




Apa benar anda seorang Islam ? Ya, benar saya seorang Islam. Apa buktinya anda seorang Islam ? Nama saya, Adam bin Karim. Malah, bapa dan ibu saya juga Islam. Sungguhkah ? Ya, benar. Boleh anda buktikan lagi ? Kenapa? Tidak percaya ?( marah ). Bukan tidak percaya, juga tidak ragu. Cuma , saya tidak lihat tanda2 anda seorang Islam. Saya tidak makan makanan yang haram, saya pakai tudung bahkan semua ahli keluarga saya juga pakai songkok dan kupiah putih ( dengan yakin )

Tapi saya belum yakin keislaman anda, kerana saya melihat dalam kembara saya orang2 seperti anda terlalu banyak sayangnya saya tidak lihat kebenaran mereka itu Islam dan begitu juga anda. Kenapa ? kerana saya melihat mereka tidak pergi @ singgah ke masjid dan surau sebagaimana saya lihat di Mekah dan Madinah ketika saya kembara di sana. Apa Islam di Mekah dan Madinah tidak sama dengan Islam anda ? Oooh tidak, ia sama sahaja. Jadi, kenapa anda tidak melakukan solat di masjid atau surau sepanjang kita bersama ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kod HTML Player Cahaya.FM