Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Isnin, 9 Ogos 2010

Ramadhan 1431


Menjelang Ramadhan tahun ini, marilah sama2 kita panjatkan kesyukuran kepada Allah kerana kita masih diberi kesempatan berpuasa Ramadhan tahun ini. Warga Cahayafm mengucapkan selamat menunaikan ibadah puasa kepada para pendengar setia juga kepada muslimin dan muslimat di mana juga berada. Dalam kesempatan ini juga Cahayafm mengucapkan selamat datang dan selamat bersama Cahayafm kepada penyampai Miftah. Terima kasih kerana sudi bersama-sama kami di Cahayafm untuk sama2 berjuang berwadahkan radio online berteraskan Islam yang pertama di Sabah. Kedatangan anda ke Cahayafm mengingatkan kita tentang lembaran sejarah Islam ketika kaum Ansor dan Muhajirin dipersaudarakan oleh Rasul SAW bertapakkan keimanan. Akhirnya, persaudaraan ini telah memberi nafas baru kepada dunia Islam di saat itu sehingga nikmat iman dan Islamnya berkembang dan membiak ke seluruh pelusuk bumi sehingga ke hari ini. Mudah2an bingkisan sejarah ini akan menjadi titik baru dalam usaha Cahayafm memberi info dan perkongsian ilmu kepada seluruh umat Islam di Nusantara di samping hiburan2 yang kami pilihkan untuk para pendengar.

Muslimin dan muslimat yang dihormati, dalam kesempatan ini juga, kami di Cahayafm mengambil kesempatan menyeru sekali lagi agar kita semua dapat bersama-sama berganding tangan memberi nafas baru kepada dunia Islam yang kian pudar akibat lemparan2 nista oleh musuh2 Islam. Sesungguhnya tugasan ini tidak dapat kita capai jika tangan kita tidak berganding bersama. Ayuh kita abaikan sempadan geografi sesama kita yang sedikit sebanyak telah menghalang usaha2 membangunkan kesepaduan fikiran serta perkongsian ilmu dan info sesama kita.

Memandangkan usia Cahayafm kini memasuki bulan ke-lima di bumi Sabah, sudah tentulah masih banyak kelemahan-kelemahan yang perlu diperkemaskan bersama justeru ia menuntut curahan ilmu dan buah fikiran dari anda semua. Cahayafm amat mengalu2kan bantuan anda sekalian agar kesempurnaannya kelak bakal sama2 kita nikmati . Untuk tujuan ini, Cahayafm mengharapkan agar ada insan2 yang tampil membantu usaha kecil ini seumpama menjadi penaja acara2 yang dirancang, juga menaja segmen yang kami ke udarakan. Tanpa bantuan anda semua, sudah pasti kami tidak akan dapat melakukannya.

Kepada kumpulan2 nasyid di mana juga berada, anda bolehlah menghantar lagu2 kepada kami untuk tujuan membantu mempromosikan hasil2 karya anda.

Akhir sekali, terima kasih atas sokongan anda mendengarkan siaran kami di Cahayafm selama ini. Untuk mendapatkan info2 terkini tentang kami, sila add FB Cahayafm di ruangan kominiti kami.


Cahayafm. Net
Demi masa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kod HTML Player Cahaya.FM