Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Sabtu, 15 Januari 2011

Alangkah Baiknya

Sudah berkali saya tulis dan keudarakan secara langsung di Cahayafm agar umat Islam bangkit dan terus bangkit mengikut kemampuan dan kemahiran masing-masing demi Islam, lebih-lebih lagi dalam memperkata dan meperjuangkan Islam. Apa maknanya kita hanya tahu berkata itu dan ini tapi tidak berbuat? Janganlah kita jadikan ayat2 Quran dan hadis sebagai sandaran hujah ilmu tapi tidak berbuat kerja ke arah intipati ayat2 itu atau lebih jelasnya ke arah Islam. Alangkah baiknya kalau kita berhujah dan dalam waktu yang sama, sama-sama bekerja demi Islam. Alangkah baiknya juga kalau kita tanya diri masing2, apa sumbangan kita terhadap Islam ? Memberi komen dan kritikan memanglah dibolehkan untuk mencari yang terbaik daripada yang terbaik. Namun, tidak cukup jika hanya memberi kritikan tapi tidak memberi jalan. Orang yang buta harus dipimpin tangannya untuk sampai ke masjid, bukannya ditempelak dan dikutuk dalam hati dengan kutukan “ bodoh, tak tahu jalan!”. Bukankah dia buta? Jika begitu, siapakah sebenarnya yang buta? Tamsilan ini seharusnya kita fikirkan bersama. Usahlah membuang masa untuk menidakkan kerja-kerja orang yang bekerja.


Andai Cahayafm dilihat kurang cantik, tidak menarik dan hodoh, kenapa tidak datang dan sempurnakan kecacatan yang ada. Ini lebih baik dari menambah dan menconteng arang atau menghumban tahi padanya. Kedatangan cerdik pandai amat dialu-alukan di Cahayafm untuk sama-sama bekerja dan mengambil alih Cahayafm demi Islam.

1 ulasan:

  1. Sahabat,

    maaf, aku terpaksa berundur dari laman Cahayafm.net | Murabbi. net | Ikhwan Muslimin di facebook demi kebaikan bersama. adalah lebih baik mengeluarkan diri daripada terus bertelagah pendapat, kesan dari persoalan yang ditimbulkan. namun ini tidak bermakna aku berlepas terus dari radio online ini, aku tetap mengikuti perkembangannya. semoga terus berjuang, ikrar kita sama, begitu juga dengan perjuangan kita, sama2lah kita bangkit.

    BalasPadam

Kod HTML Player Cahaya.FM